tisdag 2 november 2010

Datorers underliga värld och kreativ bokföring

Igår morse gav min dator upp, och jag kom inte ut på nätet. Gjorde ihärdiga försök, med olika metoder. Idag var jag på väg till datordoktorn men tänkte att jag gör ett försök till - och titta, nu fungerar det igen! Arbetade ganska länge på Chalmers Institutionen för Datavetenskap, där jag fick lära mig att datorer inte är logiska. Så sant. Och i det här fallet - så bra! Skall nu istället åka och köpa en lykta i blomsteraffären, som jag länge kastat lystna blickar på. För pengarna jag sparat in på datorreparationen. När det gäller ekonomiska resonemang gäller det att tänka kreativt.
Dietsidan däremot lämnar tyvärr inget utrymme för kreativa resonemang, men innehåller en del konstigheter. Två grupper fick äta exakt samma mat, (kyckling, ris, grönsaker + ett glas vatten). Den ena gruppen fick maten mixad med vattnet till vad man kallade soppa (i mina ögon otäck gegga). "Sopp"gruppen var mätta mycket längre. Jättekonstigt, och inget jag tänker testa. Det finns gränser . . . Käre Maken däremot tyckte geggan såg god ut. Må så vara, i detta hus kommer den inte att serveras.
Är nu klar med Särlandfantasyn. Det finns sju böcker till, men de är inte översatta. Finns inte heller på mitt bibliotek. Väntar nog ett tag. Har liksom fått nog. Det var tre olika historier om två böcker var, och de var sinsemellan lite för lika för min smak. Läser nu Val McDermid om Tony Hill och Carol Jordan. Så bra så man fasar för att boken skall ta slut.
Bild: Blommor från ovans. blomsteraffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar