fredag 12 november 2010

Fredagsfantasi

Fantiserar nu om att jag har gjort klart allt jag tänkt inför morgondagen. Vår Fars Dag har flytttats till lördagen och jag skall göra lunch. För att detta skall fungera måste jag förbereda en hel del. Tycker om att laga mat, så jag fattar inte vad jag åmar mig för. Det är väl så att jag hellre ligger i soffan och läser Patricia McKillips fantasyhistoria. Drömsk, vacker, sagobetonad. Det här är nog faktiskt lika mycket motion för hjärnvindlingarna som Slutet på mr Y, men på ett annat sätt. Det tar en stund innan man satt sig in i en ny värld med helt andra spelregler.
Måste nog lägga lite tid i köket i denna världen, hur verklig den är får filosoferna debattera om, men klart är att annars blir det ingen lunch idag och ingen imorgon heller. Planerar helstekta äpplen med vaniljsås till dessert imorgon, det kan man göra klart i förväg. Blir det bra lägger jag ut recept.
Fantiserar inte särskilt om att jag skall vinna första priset i konstlotteriet. Det är nämligen dagens bild. Den är väl fin, men inget jag drömmer om. Tar nog hellre hästen. I år igen. Fast då får jag vinna andrapriset. Det fantiserar jag litegrann om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar