fredag 5 november 2010

I roligt sällskap

Läser lyckligt vidare på biografin om Gösta Ekman. Minnen från min barndoms underbara upplevelser av Hasse och Tages revyer fladdrar förbi. Jag minns varenda sketch. Barnprogram, filmer, Papphammar och Jönssonligan. Vilken härlig bok och en sådan fantastisk människa han är, denne Gösta Ekman. Har svårt att lägga ifrån mig boken och gör endast ett kort uppehåll för att rapportera till dig, Kära läsare
Lyckades iallafall slita mig en liten stund och ge mig ut till blomsteraffären. Har handlat växter till krukan vid entrén. Just nu ser den tämligen maläten ut. Visar bild när det blir klart. Behöver lite hjälp från Käre Maken med grävande och han är dessvärre i Göteborg.
Nu inträffar snart något jag fasar för. Boken är slut och JAG HAR INGENTING ATT LÄSA! Då brukar jag läsa om. Helst Susan Howatch eller Marion Zimmer Bradley, men just nu känns båda lite utslitna. Usch, måste nog till biblioteket.
Bild: Hamlet hälsar. Han säger att han haft urtråkigt denna vecka, matte har inte haft tid och det har blivit alldeles för lite promenader för en hund. Här måste det bli bättring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar