torsdag 4 november 2010

Läslust

Har nu placerat mig i soffan med Mannen som inte ville va' stor, Klas Gustafsons biografi om Gösta Ekman. Underbar läsning redan från start, med en insiktsfull beskrivning av den av böcker besatte läsaren. Kände igen mig direkt. Har bara börjat, men inser att jag har många njutningsfulla timmar framför mig. Hurra! Jag hade till min förtvivlan läst slut Val McDermid-deckaren och saknade Tony Hill, Carol Jordan och deras värld. Det gör man redan innan man läst klart. Väntar nu på att hon skall skriva ihop nästa bok. Val McDermid har också skrivit en lång serie med Kate Brannigan i huvudrollen. Den första jag läste var verkligen inte bra, men eftersom jag läst Sjöjungfrun sjöng sin sång, som absolut är fantastisk så trodde jag det var en tillfällighet. Så jag läste nästa . . . och nästa . . . De är urusla allihop, varning utfärdas. Val McDermid har utvecklats fantastiskt sedan Kate Brannigan-serien. Fattar inte att böckerna är skrivna av samma författare.
Har en pastagratäng väntande i ugnen och Gösta Ekman-biografin väntar också. En sådan underbar dag detta är!
Bild: Lavendel från tidigare underbara dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar