måndag 8 november 2010

Konsten och livet

I veckan blir det utlottning i min konstförening (Mellersta Hallands). Skall bli spännande. Förra året hade jag fantastisk tur och kom hem med en jättefin hästskulptur.
Käre Maken har också haft tur och äntligen fått tid på Sahlgrenskas yrkesmedicin. Anar inte hur länge han väntat.
Och så är det föreläsning om energitjuvar i en av mina andra föreningar. Vet inte om jag skall gå. Det känns som ett gammalt ämne, men energitjuvarna har ju inte försvunnit, så det kanske är aktuellt ändå. Säkert är man energitjuv själv ibland också. Har väldigt svårt att värja mig för energistöld. Det räcker med sura människor i telefonen så går jag ner för räkning.
Kost och dieter: Har glömt att påpeka att sömnen är viktig. Sover man för lite är det närmast hopplöst att gå ner i vikt. Det är som om kroppen går i försvar. Stress är lika illa. Själv fick jag ett anfall av desperat hunger igår kväll och det är absolut fel tid på dygnet att stoppa i sig massor av kolhydrater. Fattar inte att man kan gå upp så mycket på ett enda litet anfall. Börjar nu om. Igen.
Bild: Min fina häst från förra konstutlottningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar