måndag 22 november 2010

Nybadat!

När jag vaknar på morgonen, även om det är alldeles för tidigt för att gå upp, så är KAFFE min första tanke. Jag kan riktigt känna doften. Har nu en stor kopp bredvid mig, önskar jag kunde bjuda!
Orkidéerna är nu nybadade och fina. Har inte begripit hur man ska kunna ge orkidéerna gödning. Badkaret visade sg vara lösningen. Har ganska många, en 10 stycken sådär. Orkidéer alltså, inte badkar. Placerade allihop i badkaret, fyllde vatten till krukkanten och hällde i rejält med orkidégödning. Lät dem bada några timmar, och jag svär att de såg tacksamma ut när jag hämtade upp dem. Fattar inte hur de kan blomma så länge, vi har haft blommande orkidéer sedan i påskas, och nu kommer det nya skott på flera av dem. Lagom till jul lär det bli blommor.
Läser vidare på McKillips Stjärnbäraren. Det känns som om hon hittat på efter hand, det blir mest planlöst irrande och nödlösningar. Nix, detta är inte bra. Enda orsaken till att jag läser vidare är att annars måste jag börja koppla in skrivaren. Jag fasar för detta och laddar med mera kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar