onsdag 14 november 2012

Brrrr . . .

Det ät inte så har det är, det är så här det känns!
 . . . . här är så kallt! Inte utomhus, där är det dryga nio grader och dimma. Det är här i mitt bibliotek det är kallt och det har jag minsann ordnat till alldeles själv. Är enveten som en lus och har gett mig 17 på att övervintra pelargonerna och har nu gjort om biblioteket till kombinerat bibliotek och vinterträdgård. Betoningen ligger här på vinter, jag har stängt av värmen och håller dörren stängd. Det är inte så mysigt här längre, är nu tvungen att ha ordentligt på mig och tjocka sockar. Men vad gör jag inte för er skull ;-)
Har läst ut Jan Guillous Brobyggarna. Har gett mig nya insikter om 1:a världskriget som det utspelades i Afrika. Intressant, minst sagt, och jag litar på Guillou. Han kanske inte är någon stor författare, men han är en lysande journalist. Därmed inte sagt att boken inte är bra, det är den, i genren underhållningslitteratur med betoningen på underhållning. Intressant också om järnvägsbygget i Norge.  Han har en faiblesse för att dela ut medaljer, Jan Guillou. Det gör han i Hamiltonböckerna och det gör han här. Måste ha något med mäns vilja till rangordning. Boken är en fin julklapp till vilken man som helst. Kvinna också kanske, men lite grabbigt är det allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar