tisdag 13 november 2012

Endast damer!

Idag blir det ett inlägg endast för damer: Korsetten, som jag besökte igår, är ett underbart ställe, så lägligt placerat mellan NK och CondecoÖstra Hamngatan i Göteborg. Där finns de verkliga experterna på underkläder, och de kommer omedelbart att tala om för dig att du har valt alldeles fel storlek på din BH. Och de har rätt! Åtminstone i mitt fall. Har alltid trott att jag hade 75 A, möjligen B, och det visade sig att jag hade 65, möjligen 70, C. Hade alltså inte en siffra rätt. Har nu inhandlat fantastiskt välsittande och vackra underkläder till ett pris jag inte vill tänka på. Gick därefter in på Condeco för en stärkande cappuchino och en muffin med chokladnougat och pumpafrön (ren njutning - som poesi!), oerhört nöjd med mig själv.
Så skulle jag handla glas också, våra vardagsglas har gått sönder, till stor del beroende på Käre Makens sätt att klämma in dem i diskmaskinen. Visade sig vara svårare än jag trott, ville ha glas i färg, gärna blått/grönt. Hittade många fina, i jättevackra färger som är lagda utanpå glaset, men då tål de inte maskindisk och då vill jag verkligen inte ha dem. Hittade till slut vad jag kallar för tumblers och inhandlade fyra på prov. Det kanske kommer bild under dagen.
Dagens blomma är en favoritbild. Varsågoda :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar