tisdag 27 november 2012

Det blir en vit jul i år . . .

 . . . åtminstone vad blommorna beträffar! Har tagit hem vita julstjärnor (bilden), hyacinter och två sorters vit amaryllis. Se upp om ni skall köpa vita julstjärnor, de lite större vi hittade var inte vita, de var gulaktiga och det var INTE snyggt! Nu skall jag göra fint till 1:a advent.
Jätteglad, Louise Pennys deckare nr två, Nådastöten, väntade på mig på biblioteket. Nu är det vinter i byn Three Pines (i den förra var det höst), curlingsäsongen har startat och ruggiga saker syns genom isen. Så mysig det skall bli! Skall bara läsa klart min Agatha Christie innan jag börjar. Högg en i mängden, jag har nästa alla hon skrivit och tror ni inte den handlar om tandläkare! Som jag kämpar med denna yrkesgrupp i dessa dagar, först för egen räkning, och så för min mammas; det är nog och mer än nog. Dame Agatha kan ha varit inne på samma linje, tandläkaren är mordoffer nr 1.
PS: Resan är bokad. Lyx-kombinations-långresa står det - passar mig fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar