fredag 9 november 2012

Platsproblem

Var gör man av alla pelargonerna som blommat så snällt och så vackert utomhus hela sommaren? Ljust och svalt? Vi har inget slott (vilket jag ofta djupt beklagar ;-)) så vi har liksom inga rum vi kan stänga av. Funderar nu på att göra vinterträdgård av uterummet men backar för uppvärmningskostnaden. Känns lite överdrivet för att hålla liv i dryga dussinet pelargoner. Har nu fyllt fönstret i gästrummet och stängt av värmen. Stackars gäster, men vi får väl sätta på lite värme när det kommer någon. Biblioteks-fönstren är fulla, och mer än det, men här är för varmt. Nu har jag en jättekruka med 3-4 plantor kvar. I sovrummet, som faktiskt är tillräckligt svalt har vi inte plats, där står en jättelik strandkastanj. Låter tjusigare än det är, men grön är den och till taket når den. Pust! Snacka om lyxbekymmer. Betänk att jag är en ärkeestet, det måste bli snyggt också!
Vinterkrukan till entrétrappan är nyplanterad för dagen, det är bara att stoppa i lite julpyssel i advent.
Nu har jag jobbat klart för idag, tänker ta en cappuchino och återgå till Jan Guillous Brobyggarna. Underhållande och vilsamt och långt från verkligheten så jag slipper få ont i hjärtat.
OBS min nya profilbild. Helt omöjligt att ta bild på sig själv och få den skarp. Gör mig nog dessutom bättre lagom suddig :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar