fredag 23 november 2012

Var är tandfen?

Fantastisk deckare den här Mörkt Motiv av Louise Penny. Så har den fått New Blood Dagger Award också, brittiskt pris som utdelas för bästa kriminaldebut. Kom ut på svenska i år. Handlingen utspelas i en liten by i Kanada, ett land som jag vet förvånansvärt lite om. Nu blir det ändring på det! Detta är riktigt mordmys, det bästa jag vet! Trevliga, lite udda karaktärer, vackra omgivningar och snårig intrig, och nu vill jag verkligen veta hur det ser ut i mordoffrets vardagsrum och varför ingen i byn har fått komma in i det på alla år!! Till min stora förtjustning har nr 2 i serien redan översatts och jag står på bibliotekets kölista.
Idag ska jag äntligen få se det The Mentalist-avsnitt jag lyckats missa två gånger. Kan knappt bärga mig tills klockan blir 20.00. Kanal 8. Ni anar inte hur många reprisavsnitt jag genomlidit för att kom fram till detta.
För övrigt kan jag verkligen bärga mig. Har idag varit med gamla mamma hos tandläkaren bara för att få höra att de ingenting kan göra, och att om de nu skulle kunna göra någonting så går det inte före jul. Och att detta någonting dessutom blir dyrt. Tycker faktiskt att tandfen kunde dyka upp och lämna ett litet bidrag, min mamma har säkert borstat tänderna ordentligt i alla år!
Bild: Min amaryllis som bara blir vackrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar