onsdag 21 november 2012

För damerna igen - eller kanske för herrar?

 För att förtydliga gårdagens förtrytelse över hemtjänstassistenten; För någon vecka sedan ringde hon och sa att vi måste ringa låssmed och sätta nya lås i min mammas dörr, de var trasiga. (??) Hur kan bägge låsen sluta fungera samtidigt? Skulle dessutom innebära 2x8 uppsättningar nya nycklar. Låsen behövde lite olja, det var allt. Nu vill hon vill att vi skall köpa ny dammsugare till min mamma, den fungerar så dåligt. Mamma själv säger att dammsugarpåsen är full och att assistenten inte vet vilken sort det är, så hon kan inte köpa nya. Assistenten kunde dessutom inte klara upp att fixa en tandläkartid till min stackars mamma, som förlorat en framtand. Tog mig ca 3 min att fixa. Med denna hemtjänstassistent behöver min mamma ingen hemtjänst, man (läs: jag) får ändå göra allt själv. Kära Ulrika (den förra assistenten, min favorit) - vart tog du vägen?
Närbild: Ljuvlig spets
Åter till rubriken:
 För vilken kvinna skulle väl inte vilja ha detta nattlinne i julklapp? För att vara på den säkra sidan kan man ju köpa det själv, det gjorde jag. Helsiden, märke: Lady Avenue, finns på NK. I mitt fall är det det lilla problemet med storlek; jag drar XS, och det lär inte finnas något kvar när min Käre Make inser att det är dags att köpa julklappar, sådär runt den 23 dec.

 De tio härskarna repar sig något. Lätt surrealistisk ton, vår hjälte har inte direkt något fast grepp om verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar