fredag 2 november 2012

Downton Abbey

Yess! Äntligen börjar Downton Abbey igen. Som jag har väntat! Njaee, det är inte storyn som lockar, även om den är nog så intrikat och upplägget är SÅ smart. Inte särskilt trovärdigt, men jag brukar ju läsa fantasy, så jag klagar inte.  Det är kläderna, frisyrerna och inredningarna. Älskar särskilt Dame Maggie Smiths kreationer, underbart Edwardianskt. Dessutom är det fantastiskt bara hon visar sig i bild. Men tiden! Neeej! Kl 21.30 gränsar till tortyr för min del. Tänker dock kämpa. OBS Lördag!
För den som bor i Stockholm, eller skall dit, finns en utställning av kläder från serien på Hallwylska muséet.  Där de verkligen passar, så rätt miljö.
Har varit på biblioteket idag och hämtat min beställda Guilliou: Dandy. Ännu ett tema som borde passa mig bra, England, högre stånds- och konstkretsar, kan inte vara helt fel.
För att fortsätta temat lyx och flärd: På Hotel Radisson Blu (vårt hotell i helgen som gick) hade de fantastiska kuddar och täcken. Som jag raskt identifierade som Engmo dun, och som jag nu svär ve och förbannelse över priserna på - dryga 2000:- för en kudde! En kudde -  jag behöver flera! Och täckena skall vi bara inte tala om! Återkommer i denna fråga nästa gång det ramlar över mig en hög pengar, just nu känns det inte försvarbart.
Bilden är inte ny, men romantiska rosor passar väl till Downton Abbey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar