onsdag 7 november 2012

Hurra, vi hann . . .

 . . . både gå strandpromenad Huliganen, Käre Maken och jag, ta in pelargoner, plantera vinterkruka till entrén och rensa stuprännorna innan det började regna. Inte svårt att lista ut vem som gjorde vad. Nu blir det läsning resten av dagen för min del, Käre Maken har hittat en western-film på tv. Själv kollade jag tvn inatt. För mig är tanken på en Romney vid makten en riktig rysare och det är totalt obegripligt hur man kan rösta på honom. Men så många gjorde ju det och det är verkligt skrämmande det också. Så glad att det gick som det gick
Har hämtat Guillous Brobyggarna från biblioteket, den fanns inne när jag bokade. Jättehärligt att ha flera böcker att läsa. Var det inte i november Feists senaste skulle komma också? Ska bara läsa klart Fay Weldons Auto da Fay först.
På menyn idag stod fläskfilétgryta med skogschampignoner - min favoritsvamp! Till dessert blir det cappuchino och en bit (eller möjligen två) av Lindts nya 85%-iga milda. Mmmm så gott!
Gammal bild, mina orkidéer blommar inte än. Men snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar