torsdag 1 november 2012

En alldeles vanlig torsdag


Living in the material world - Scorseses film om George Harrison var lika bra som recensenterna utlovade - full pott alltså. Det är det att den är ca 3 timmar lång som är problemet. Men perfekt mitt på dagen, då orkar jag igenom. SÅ intressant och jag fick faktiskt reda på något jag inte visste, nämligen att det var George Harrison som finansierade Monty Phytons Life of Brian. Genom att inteckna sin underbara gotiska stenhög till hus upp till skorstenarna.Vilken lysande kulturgärning - Life of Brian är en av de mest begåvade och roligaste filmer som finns. Hans Friar Park (den gotiska stenhögen) är också en fin kulturgärning. Titta får ni se!
Vill så gärna visa er min alldeles nyinköpta fina afrikanska blomma. Frågade vad den hette, men glömde bort det. Kan ha varit något på P.
Skall försöka ta en bättre bild om en stund, jag är inte riktigt vaken än.
Beroende på att jag åt massor av Halloweengodis igår, (det kom ju inga ungar) och nu mår jag lika illa som jag förtjänar. Lite godis kan en diabetiker kosta på sig. LITE allså. Återvänder nu till sängen för att spela en massa spel och möjligen läsa lite. Jag kommer inte riktigt in i Wurtz fantasy, det är persongalleriet som liksom saknar färg.
OK, här är en bättre bild: Varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar