torsdag 22 november 2012

God Jul på er!

NKs stalltomte med gris.
Jo, det är lite tidigt, men jag känner mig lite julig idag, har till och med köpt julkort (Jenny Nyström) som jag säkert kommer att glömma skicka i tid.
Den här De tio härskarna av Mörk är ett hopkok av, säg Agatha Christies maktkonspirationer, lite från Bourne-trilogin och så dessa kanaljakter i Venedig som gjorts jag-vet-inte-hur-många-gånger i diverse sammanhang. Till och med i 3-reklamen. Boken är skriven i den alldeles för uppenbara förhoppningen att den skall filmatiseras - helst av Hollywood. Tja, allt är med: romans med förhinder, konspirationen om världsmakten, massor av mord, till och med den nu-skjuter-vi-sönder-allt-och alla-scenen mot slutet, som tråkar ut mig till det ytterliga, är med. Som ni hör är jag inte odelat förtjust. ;-) Tycker faktiskt man kan kräva ett uns av originalitet och det finns där inte. Men den är lång! och jag läser ut den i brist på annat. Väntar på avisering från biblioteket av bokade deckare om en liten by i Kanada. Det är nog bäst jag kollar mailen. Tänk om de har kommit in!
------------------------------------
Kan ni tänka er? Det hade kommit in en bok: Louise Penny, Mörkt Motiv. Nu åker jag iväg på direkten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar