lördag 24 november 2012

Oerhört nyfiken nu

på hur det ser ut i vår stackars mördade tant Janes vardagsrum, som ingen sett på 70 år. Nu är jag på sidan 196 i Mörkt Motiv och fortfarande har vi inte blivit inbjudna. Kära  Louise Penny: Det här är inte snällt! Vaknade vid 5-tiden i natt och läste, men orkade så att säga inte ända fram.
Surar idag på min Vanda, den skojiga och väldigt vackra orkidén med rötterna i korg som seglar fram genom luften i mitt ljusaste fönster. Blommorna vissnar - och jag som hade tänkt att den skulle blomma ända till jul.
Fick äntligen sett mitt efterlängtade Mentalist-avsnitt igår och vet nu hur det gick till när van Pelt äntligen sköt sin tvålfagre fästman FBI-agenten och hur Hightower äntligen blev rentvådd. Det gick inte alls till så som jag hade trott, men så är det ju alltid.
Får kämpa idag, Downton Abbey, som måste ses, börjar 21.30 och det är efter läggdags för mig. Nej, jag sover inte, men jag vill gärna lägga mig tidigt så jag har god tid att läsa. Kanske vi äntligen kommer in i tant Janes vardagsrum? Jag har många teorier!
Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar