torsdag 29 november 2012

Massor av lovord

kommer här till Louise Penny: Så mysigt, så spännande, så välskrivet, så skenbart lätt och ändå med djupsinne, men framför allt - så ROLIGT! Så tacksam för att man slipper alla kladdiga likbeskrivningar, obduktioner, massmördare och pedofiler som nu saluförs så spekulativt till höger och vänster. Kära Louise Penny, jag bara älskar din by, dess innevånare och framför allt din folkilskna poet som skriver så underbara dikter. Och nu har jag naturligtvis sträckläst Nådastöt så den har tagit slut. Går ut och sätter mig vid brevlådan och väntar på paket från Bokus med de tre följande böckerna i serien. Åtminstone hoppas jag att det är de tre följande, det är inte helt lätt att reda ut. Det är det här med inbundna, häftade och pocket-versioner. Om jag har gissat rätt lägger jag ut en lista. Väntetiden kommer att bli helt OLIDLIG. Tre långa dagar + 1-2 dagar frakt! Fattar inte hur jag ska klara det.
Får trösta mig med skidskyttet på tv, som äntligen dragit igång.
Gammal bild, men jag hoppas att det finns röda tulpaner i min blomsteraffär, för det vad jag skall inhandla. Bl a, har tänkt mig ett par stora vita julrosor till dessutom, det behövs absolut en till badrummet! Och så har jag en kruka som bara ropar efter julros, modell större. Kan tillägga här att Käre Maken ser lite tveksam ut när jag påpekar detta. Undrar varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar