söndag 4 november 2012

Hundväder

 har vi. Ett konstigt uttryck. Inte sjutton vill hunden ut i det här!
Downton Abbey höll vad det lovade igår. För mig som älskar kläder var det en timma och tio minuters ren, oförfalskad njutning. Dame Maggies utstyrsel måste ha kostat en förmögenhet! och äldsta dotterns skenbart enkla brudklänning likaså. För att inte tala om den blå resdräkten! Underbara, tidsenliga frisyrer också. Hur får man till dem, tro? Tror mig ha sett långa, böjda stålklämmor för vågorna. En stor eloge också till manusförfattaren, storyn är verkligen BRA! Och så är det ju miljön . .  SUCK! Så vackert! Funderar på att se om det hela, repriseras 14.05, svt1.
Guillous Dandy är nu utläst. Rolig underhållningslitteratur, men inte mer. Pluspoäng för att han får det historiska sammanhanget rätt. Kan nästan gissa mig till vad han läst; definitivt Karen Blixen, han har säkert sett både Downton Abbey och En förlorad värld av Evelyn Waughn också. Hans karaktärer är sympatiska, man läser gärna vidare. Men det hela saknar tyngd och är nästan besvärande politiskt korrekt. Missförstå mig rätt, min lilla suck av besvikelse bottnar i att jag hade förväntat mig mer. Har i alla fall bokat del I på biblioteket, Dandy är del II. Ska hämtas på måndag, tills dess för jag nöja mig med Wurts.
Samma blommor som igår, tråkigare bild ;-). Önskar er en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar