lördag 15 januari 2011

Lördagsmys

Bakar bullar idag, med mycket saffran i. Klara om en timma ungefär och kommer att serveras med en gigantisk cappuchino. Lite häpen över saffranspriset, 24:- för ett halvt gram gör om jag har räknat rätt 48 000:- per kilo. Man skulle kanske börja odla krokus?
Har köpt en bok som heter IQ Träning. Full av egendomliga uppgifter som jag inte begriper hur man skall attackera, men jag älskar problemlösning. Kastar mig glatt över vilket problem som helst. Kommer att lägga mycket tid här.
Dagen tillbringas annars i soffan, jag läser vidare på den vedervärdiga Drak-sagan, alla velar nu runt i en stor borg utan att hitta varandra. Fienden lurar runt varje hörn. Bristen på logik är svår att ha överseende med, hjältarnas tjockskallighet och brist på charm likaså. Varför läser jag då vidare? Jag har inget annat och väntar på litteraturen till min Japansk kulturkurs som bör komma nästa vecka. Vilken kurslitteratur som helst kommer att framstå som ett underbart lockande avbrott.
Bild: Varsågoda, fler tulpaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar