måndag 17 januari 2011

God morgon allhop!

Ja, ja klockan är nästan 11, men det är morgon för mig! Oerhört nöjd idag, har ringt alla samtal som "låg på hög", har bara ett litet papper till att fixa, så är jag fri!
Såg nytt Bones-avsnitt igår. Är nu effektivt botad från mitt chokladbegär, åtminstone för en tid framöver. Det känns tomt! Som en kompis som försvunnet, ungefär.
Har gett upp Drakhistorien och börjat läsa Marian Keyes senaste - Oväntat besök på Star Street. Har läst alla hennes böcker. Det är inte det att jag tycker att hon är så jättebra, men läser så mycket och de har liksom slunkit ner. Hon är chicklit-mästarinnan, och underhållande är hon, men hennes böcker är på något sätt lika dana allihop. Trots att hon byter ämne behåller hon rollkaraktärer. Och böckerna hade kanske mått bra av att kortas ner lite. Men det är härligt välvillig feel-good litteratur och det kan behövas idag när dimman ligger tät och man får vada fram i slask om man vill ge sig ut. Och det vill man, så det blir att ta fram gummistövlarna.
Bild: Jo, jag inser att det kanske blivit lite väl mycket tulpaner, men jag älskar dem!
Ha en riktigt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar