fredag 28 januari 2011

Nice Deal

Har just nappat på ett Groupon Deal som gäller sex övernattningar + skidhyra+ en massa annat i Oppdals skicenter i Norge. Skall bli roligt, tänker försöka boka vecka 7. Det betyder att Hamlet måste inkvarteras på pensionat. Där blir han rastad så ofta och får så många promenader så det är bäst jag börjar träna honom nu.
I går vandrade jag omkring på högre klackar än vanligt på min stadsruntur. 8 cm istället för 7. Att så lite kan göra så mycket! Hade vansinnigt ont i fötterna igår och har vansinnigt ont i ryggen idag. Att "fåfäng gå lär mycket ont" kan jag absolut skriva under på! Idag blir det helt platta kängor.
Läser om Calina av Aragonien, Henry VIIs första hustru. Just nu är hon gift med Arthur, hans tafatta storebror. En olycklig förening. Catalina växte upp i Alhambra, det underbara moriska palatset och har nu flyttat till fuktig och dragig stenhög vid Themsen. Hon är inte helt lycklig över den förändringen, men tar det med jämnmod. Henry är fortfarande barn, jag tror 5 år yngre, Catalina är 15. Förväntar mig spännande utveckling.
Nu säger Hamlet att han vill ut. Här är också fuktigt och blåsigt, men vad skall man göra?
Bild: Mina fina blommor, älskar särskilt de spetsiga tulpanerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar