söndag 2 januari 2011

God fortsättning!

Ett underbart 2011, med bara roliga och spännande upplevelser önskar jag er alla!
Bild: Istället för fyrverkeri.
Vi firade nyår för oss själva, Käre Maken, Hamlet och jag, satt i soffan och avnjöt A Chorus Line, den fina musikalen till alla dansares ära. Vi hade tänkt gå ner på stranden och se fyrverkerierna från Strandhotellet, men vår annars så kaxiga hund förvandlades till ett ömkligt skällande och darrande vrak, så vi kom inte ens så långt. Dagen hade annars tillbringats i Heberg där vi gjorde strandpromenad i isande kyla, iförda de nya julklappsjackorna, inhandlade på Mellandagsrean. Käre Maken hade jättetur och hittade en Didriksson-jacka till halva priset. Min jacka är inte så dum den heller - grå (favoritfärgen), pälskantad luva och jättesöt, men kanske inte jättevarm. Ett rejält aber faktiskt, eftersom jag alltid fryser, men fåfängan kommer först! Egentligen skulle jag behöva något hellångt dunstoppat, men det kommer nog aldrig att köpas in.
Det fina med helgerna är allt bra man kan se på tv. Idag har vi kollat Asterix och Olympiaden, ett äventyr som till min häpnad inkluderade Brad Pitt och Angelina Joulie, det var ju en extrabonus. Kanske ingen höjdarfilm, men för oss som aldrig blir vuxna är det kul med alla effekter och överraskningar. Så var det OS-kavalkad och sprinttävlingar. Väntar nu på nytt Bones-avsnitt kl 20.00, som till mitt förtret går samtidigt med Kingdom, en serie med Stephen Fry, alltid min favorit.
Beträffande nyårslöften så har jag inga, bara önskningar och förhoppningar till både er och mig om ett riktigt fint 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar