lördag 8 januari 2011

Seg dag

Tur att man är intresserad av att följa skidsporter en dag som denna, när man är helt ur slag och det regnar ute. Vi följer Tour de Ski från bekväm position i soffan. Det blev inte de bästa resultaten ur svenskperspektiv idag kanske, men kul ändå. Skidskyttet är kvar.
Det ideala hade ju varit att få ge sig ut själv. Önskar mig nu en liten tripp till Dalarna t ex, där jag förhoppningsvis då har ett spår utanför huset och nära till backe och man kan åka så mycket eller så litet man har ork och lust med. Längtar naturligtvis ännu hellre till Alperna och då helst någonstans i Dolomiterna, men tvivlar på att jag är i form för det.
Om jag orkar hålla mig vaken till 21.30 i kväll skall jag se The Jane Austen Bookclub. Den kommer på TV3. Minns boken som lite i sötsliskigaste laget, men det nog är ungefär vad jag klarar upp.
Bild: En av Georg Jensens julprydnader. Kommer ut en ny varje år. Brukade köpa en om året, men har behärskat mig i år. Men visst är de fina? Stjärnan på bilden är en av flera favoriter. Skall kolla om Josefssons/Duka på Korsgatan rear ut dem, jag såg att de hade tagit in några olika varianter före jul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar