fredag 14 januari 2011

Nu är det slut!

Nu har vi plockat ihop julen i sina lådor och förpassat den till källaren. Passade på medan Käre Maken är hemma, det är rätt mycket jobb. Någon ljusslinga får ändå vara kvar i trädgården. Jag sörjer lite och det såg väldigt tomt ut ända tills jag hittade alla saker jag plockat undan för att få plats. Nåja, så många saker var det nu inte, jag är egentligen rätt sparsmakad.
Har äntligen tagit mig samman och installerat skrivaren. Dessvärre en liten besvikelse, det går bara att köra ut relativt små bilder på fotopapper. Borde ha kollat bättre. Dessutom skulle den vara trådlös, men den vill inte kännas vid mitt nätverk och jag fattar inte vad som är fel. Annars är det kul och oändligt mycket bekvämare att äntligen slippa åka till biblioteket för att köra ut.
Är helt förvirrad vad tv-tittandet beträffar nu när de båda serier jag följt gått mot sitt slut. Hade jag inte kunnat den utantill hade jag sett Örnen har landat som går på tv8 21.00. Är lite småförtjust i Donald Sutherland, föredrar uppenbarligen charm före utseende, och här är han i en perfekt roll. Det är han förstås alltid. Bra film för övrigt också, manuset håller, bygger på en bok av Jack Higgins. Ok, inspelningsmässigt är den ju lite antedaterad, men man får ha överseende.
Bild: En av tomtarna som flyttat ner i källaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar