tisdag 25 januari 2011

Spark?

Nu åker vi och tittar på en spark till mig!
Återkommer i eftermiddag.
-----------------------
Som min trogna läsare vet har jag yrat om min förtjustning gällande sparkar. Då var det sparkstötting som avsågs. Idag var det en Spark Chevrolet som min Käre Make hittat, Och hur tänkte han då??? Fulaste dj-la bil jag sett och dessutom dyr. OK, den drog lite bensin och var vackert rödlackad utan en skråma. Det där med den jungfruliga lacken varar inte länge om den kommer i min ägo, så det är rätt bortkastat, men så kommer icke att ske!!! Har istället kastat lystna blickar på en Mitsubishi turbo, svartlackad, liten och kaxig. Det blir inte så mycket billigare med bensinen än den nuvarande Gula Faran, men jag kör för det mesta ändå bara till ICA. Dit det är ett lagom gångavstånd, men det är ganska många dagar som jag inte har energi ens för det. Och så är det det här med att det är så tungt att bära.
Är nu klar med Philippa Gregorys Jungfruns älskare. Behandlade första tiden av Elisabeth Is regentskap. Har svårt att tro att Elisabeth, dotter till Henry VIII och Anne Boleyn - två av historens mest viljestarka, dominanta och maktlystna människor, var ett så viljelöst mähä som hon framställs här. Emelletid utmärkt förklaringsidé för Amy Robsarts (Dudleys hustru) död, och sir Cecil framställs som en sentida Macciavelli vilket nog kan stämma rätt bra. Älskar Elisabethanerna - intriganta, maktlystna, giriga, ständigt förälskade och makalöst fåfänga. Härlig tid det där.
Bild: Jodå, samma blommor som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar