onsdag 12 januari 2011

Fast i Mini-Mastodont

Är rätt beroende av Sudoko. Har nu i brist på ny tidning gett mig på en ny sort, Mini-Mastodonten. 4x4 rutor, alltså 16 siffror i varje led istället för 9. Så mycket svårare det blev! Och så mycket roligare när man äntligen lyckats peta dit en siffra. Min arma hjärna slog nästan knut på sig själv i början av mina försök att bemästra dessa extrarutor. Ännu har jag inte lyckats lösa någon Mini-mastodont, har bara kommit sådär halvvägs. Kämpar envetet vidare, det SKALL gå!
Serien om Desperate Romantics är nu slut. Absolut sevärd, men man har tagit sig en hel del konstnärlig frihet när man totat ihop manus. Förstår varför man lagt fokus på den odräglige, egentligen rätt misslyckade Rossetti, men det ger en missvisande bild av PreRafaeliterna. För att inte tala om Arts and Craftsrörelsen vars inflytande man kan spåra till dags dato. William Morris underbara tapetmönster finns att köpa än idag. (I Göteborg finns de på Engelska Tapetmagasinet.) Morris var till skillnad från Rossetti, snudd på genial. Hans Red House fyller mig med lycka och ha-begär. Helt underbart, kolla själva!http://www.nationaltrust.org.uk/main/w-redhouse/
Har idag äntligen kommit iväg och köpt tulpaner, bild kommer så fort jag laddat kamerabatteriet. Här är en skojig från förra året så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar