söndag 9 januari 2011

Full fart här också!

Vi jobbar på som små blå för att få huset i mera städat skick, så att vi kan tillbringa resten av dagen i soffan - damsugaren brummar och hundhåren yr. Hamlet hjälper mig att eftertorka golven, han rullar förtjust runt i det våta.
Gårdagens TV-förhoppning Jane Austen Book club stängdes av efter ca 30 min. Lyckades visserligen hålla mig vaken, men den var för pratig och för innehållslös. I dag sätter jag mina förhoppningar till Ett rum med utsikt. Minns boken, inte så där över sig bra, lite långsam och ärligt talat lite tradig, konstigt slut också. Men i filmatiseringen är Judi Dench med, och hon höjer vad som helst med flera steg. Innan dess kommer ett nytt Bones-avsnitt. Måste ses, men får väl medge att till och med jag börjar tröttna. Det är ändå det här med forskarvärlden och den sortens människor som jag tycker är så roligt. Hodgins är klar favorit, gillar konspirationsteorier också. Annat att lägga märke till: Kolla smycken och kläder, väldigt snyggt!
Bild: Får väl anspela på 1800-talsromantiken i Ett rum med utsikt. Ha en trevlig söndag, det ska vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar