onsdag 1 februari 2012

Att det skall vara så svårt . . .

Djävulsorkidé, gammal favorit. Platsar fint i Ormkrigen
att få tag på gamla böcker. Och nu talar jag inte om böcker från 1700-talet eller 1800-, jag talar om böcker som gavs ut på 60-talet. Jag trodde att det var det här man hade bibliotek för men icke! Kämpar alltså fortfarande med mina Ormkrigskrönikor som blir mer och mer åtråvärda ju svårare det är att komma åt dem. Antikvariat är jättekomplicerat, det finns oändligt många och man måste gå in på vart enda ett och kolla deras databas. Tacka vet jag Gojaba, en underbar saamlingssite som la ner för kanske ett år sedan. Där kunde man söka på ALLA antikvariaten i en enda sökning. (Nostalgisk suck här.) Nå, jag har inte gett upp än. Å andra sidan är det kanske bra om jag tvingas ut till verkligheten i brist på litteratur. Har inte ens betalat räkningarna än, och jag inser att det är den förste idag. (Stor suck här, jag absolut avskyr räkningar. Inte att skaffa dem, det är kul, men att betala!)
Veckans planer är nu ändrade igen beträffande Hallandsåstur för skidåkning: Käre Maken har insett att det kommer att vara KALLT i helgen och skjutit upp denna utfärd till varmare dagar. Vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt, vid det här laget är jag nyfiken på hur det ser ut. Fast frysa vill jag ju inte heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar