tisdag 28 februari 2012

Borsta tänderna - det betalar sig!

Denna helylleuppmaning kommer p g a Käre Makens stundande  tandläkarbesök som kommer att gå loss på dryga 30 000:-. Detta är pengar man kan göra roligare saker för. OBS att vi naturligtvis har tagit prisuppgifter från olika "leverantörer". Själv är jag ett offer för skoltandvård där man borrade bort  allt man såg och fyllde med amalgam. Med påföljd att mina tänder (det lilla som är kvar av dem) går sönder. Det räcker att jag tänker ordet "kola" så händer det otäcka och otäckt dyra saker. Blev uppriktigt förb-d när jag upptäckte att 1 st kola i det här senaste fallet skulle komma att kosta mig ca 6 000:-. (Älskar naturligtvis kolor - en mycket olycklig och föga besvarad kärlek.) Ringde imorse till Odontologen i Göteborg och YESSS! de vill ha mig som patient. Det är inte så säkert att det blir jättemycket billigare, det tandtekniska materialet får man ju betala, men man kan vara säker på att man a) inte betalar för mycket, b) för det absolut bästa vården. OK, det är långt för mig att resa, men det är det värt!
De annonserar i Metro när de vill ha patienter, om du känner dig hugad. Annars kan man chansa och ringa i slutet av månaden.
Ja, ja, papegojtulpanerna igen, får komma på något annat imorgon!
Nu någonting roligare: Ikväll på kanal4film, 21.00 kommer Flykten från New York. Med Kurt Russel, från 1981. Den är så rolig så det är inte sant. Russel (Snake Plisssskin heter han här) är tuffare än vad som är möjligt, har kobra tatuerad på sex-packsmagen och VÄSER hela tiden. Bara det! Och kläderna, och alla typer; det är tidigt 80-tal så ni kan ju föreställa er! Nattsvart actionkomedi, intelligent manus. Det finns en uppföljare, mer komedi än action, men den är rolig den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar