söndag 26 februari 2012

Festival

 Min favorit i Melodifestivalen: Lyckas inte lägga upp klippet riktigt, så ni får trycka er fram.
 Sara Dawn Finer + Stenhammarkvartetten .
Vilken röst hon har den kvinnan! Riktigt fin text också.
Andra ufon
Annars hade jag hoppats att "hårdrockarna" Dynazty skulle gå direkt till final. Röstade på Miskowsky också.Den här gången lyckades jag skänka några kronor till välgörande ändamål, förra lördagen var det faktiskt helt omöjligt. Det var inte det att man inte kom fram, det var det att man inte hade lust att rösta på något av bidragen. Hade man kunnat lägga minusröster hade jag gjort det. På Ranelid. Så obehaglig, och så meningslös.  Perellis "klänning" var en  besvikelse. Mera sparkdräkt än klänning, hade gjort sig bättre på en 20 år yngre kvinna. Vid hennes ålder bör man sluta klä av sig offentligt. Det har inget med hur man ser ut att göra, det är inget fel på hennes figur. Ligger mer inom området smak och stil. Danny Saucedo och dansarnas kläder var kul, men var det inte samma låt som vi skickade till Eurovision förra året?
Kära vänner, jag är trött idag och tänker ägna dagen åt att läsa sista delen i Ormkrigskrönikorna. Till min fasa börjar nu böckerna ta slut. Finns faktiskt en kvar, men då måste jag till Göteborg och SF-bokhandeln. Ytterligare en fasa är att jag inser att jag måste till IKEA för att köpa en upphängningsstång till draperiet. Kanske måndag morgon, då borde det vara folkfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar