söndag 19 februari 2012

Filmerna

Jo, Sherlock Holmes - A game of shadows var mycket bättre än jag förväntade mig. Nu var mina förväntningar rätt låga, så när Stephen Fry dyker upp som Mycroft blev jag helt överförtjust. Han är och förblir en av mina främsta favoriter. Det det där sättet han fyller varje filmruta på, det beror inte bara på att han faktiskt är rejält tilltagen och här tar han till ordentligt. Underbart! För övrigt en väldigt fysisk Sherlock-film. Retade mig först ordentligt på alla närbliderna, superslow motion och klipp, ett sätt att göra det enkelt för sig i actionscener, men i flykten från vapenfabriken fungerade det jättebra. Helt ok film, alltså.
Star Wars Episode I var roligt, man har gjort om en del för att få ut mer av 3Dn och det blev bara bättre. Kul för oss redan frälsta. Yoda, min favorit, var mer levande, grönare och rarare än någonsin. Hoppas verkligen att han finns där ute någonstans bland stjärnorna. Fast utan krig.
Så var det Tintin - Enhörningens hemlighet. Så väl tecknad så det kändes verkligt overkligt. Hade lite svårt för en lite väl slät och äppelkäck Tintin bara, men kapten Haddock var desto bättre. Såg den just för animeringsteknikens skull, och det var verkligen skickligt. Ser nog inte nästa del, detta var bara första. Har nu satt i mig popcorn så det räcker för ett år frammåt. Det hör till!
Så var det ju hotellet. Det tänker jag berätta om i morgon. Bjuder på en lite förhandstitt i baren så länge. OBS den evighetslånga soffan i kanske inte helt äkta guld. Och pelarborden i äkta plast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar