lördag 4 februari 2012

Vinter. Och vår

En liten försmak av vad som komma skall
Kära vänner! Idag blir det mycket tv-tittande. Föredrar just nu skidor på tv framför verkligheten. Käre Maken hade rätt, det är jättekallt här hos oss. -13, men då får ni norröver tänka på att det är nära havet (hög luftfuktighet och salt) och att det ALLTID blåser, vilket ökar på minusgraderna rejält. Men det är vackert. Kanske vi ger oss ut en liten stund.  Måste ändå säga att ju äldre jag blir, ju mer uppskattar jag årstidsväxlingarna. När jag var yngre hade jag planer på att flytta till varmare trakter, men det vill jag absolut inte längre. Det är härligt på vintern också, soliga vinterdagar är svårslagna, och man måste igenom en kall vinter för att riktigt kunna uppskatta den underbara våren.
Idag skall vi se Melodifestival. Det är verkligen inte min musik, hade hellre velat vara på Parken i Göteborg igår och lyssnat på SKURK. Men Melodifestivalen måste genomlidas, efteråt kommer Sherlock! Förlagd till nutid, förra omgången var riktigt bra så jag har höga förväntningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar