lördag 25 februari 2012

Det är mycket nu . . .

Har varit i Göteborg idag och hjälpt Kära Dottern och hennes sambo att flytta. Jag är inte byggd för att flytta saker, så jag lär få betala detta dyrt. Å andra sida är det trevligt att få hjälpa till.
Hann också en sväng till Gårda Textil, som absolut inte ligger på Gårda utan på Kungshöjd i slutet av Kungsgatan, mot Järntorget till. Den bästa tygaffären. Inhandlade tyg till draperi till dörren mot trädgården. Dörren är ful och dessutom tvåglas, så det drar. Tänker här bli av med två problem samtidigt. Tyget blev - efter mycket funderande - grå sammet. Beroende på att det inte fanns tillräckligt mörkt grå konstmocka. Skall försöka ta en bild imorgon, nu har jag ingen ork kvar.
Papegojtulpan. Igen.
Inväntar nu Melodifestivalen - programmet jag älskar att hata. Väntar särskilt på Perellis klänning, sydd av ung göteborgsdesigner. Dessvärre är Sherlockserien slut. Istället kommer Hurt Locker som belöning för genomliden Melodifestival. Filmen är bra, fick Oscar för bästa film 2009, har den på DVD, så jag belönar mig med att läsa istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar