fredag 10 februari 2012

Stardustfantasi och Fantasy

Tänker se Stardust ikväll. Börjar 19.25 på kanal7. Fantasyäventyr med bl a Michelle Pfeiffer och Robert De Niro. Här blir det fallande stjärnor och magi! Från 2007, vilket ger ett visst hopp om tekniken.
Jag vet, jag hade den nyss, men jag kan inte låta bli!
Har börjat på Ormkrigs-krönikorna, eller rättare sagt - The Serpentwar Saga. Måste medge att de första sidorna gick lite trögt, det är en liten tröskel man skall över när man byter språk, men nu flyter det på. Verkar riktigt lovande. Här är det igen idé att fundera över vart författaren vill komma eller över eventuella paralleller att dra, här är syftet underhållning och att få ihop en riktigt bra historia. Och det lyckas Feist verkligen med!
Bild: Borde naturligtvis haft en orm här, men jag avskyr ormar. Detta är det närmaste jag kan komma.
PS: Vad sysslar tv4 med? Gäller Eurosport också för den delen. I morse påannonserades skidskyttävlingar kors och tvärs, både i tidningen och i min telefon. Helt osammanhängande, och det skulle inte ens vara möjligt att ha en damtävling, en herrtävling och dessutom en mixtstafett samma dag. Som man påstod. Till slut visade det sig att det som gick var mixtstafetten. Oturligt nog för Sverige. Bättre lycka nästa gång önskar jag både laget, tv4 och Eurosport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar