måndag 27 februari 2012

Draperingar

Här är mitt draperityg - tjock sammet. Det blir säkert bra, men jag kan inte börja sy innan vi fått dit stång och den är fortfarande kvar på IKEA.
Igår hade vi nästan vår här nere hos oss. Solen sken och det var nästan varmt och jag vågade mig ut iförd vårjacka. Jättehärligt! OK, jag hade tjock halsduk och handskar, men ändå! Här är den: Chanelkopia från danska claire. Idag är det vinterjackan som gäller igen.
Läser sista boken i Feists Ormkrönikesvit: Shards of a Broken Crown. Underbart poetisk titel.  Fasar för att boken skall ta slut.
Ser nu alla Mentalist-repriserna vardagar 20.00 på kanal 8 samtidigt som vi ser nya avsnitt söndagar 20.00 kanal 3. Har missat någon ellwer rentav några säsonger eftersom 3an ändrade sändningstiden till kl 22.00. Så glad att det finns repriskanaler. Vi har alltså missat att de fått fast Red John och att han skulle vara skjuten - det som var själva huvudintrigen. Blev helt paff när detta nämndes i förbifarten i gårdagens avsnitt. Emellertid dök han upp igen! Bara måste se alla avsnitten så jag får intrigen klar för mig. Har en annan favorit: Criminal Minds, går på kanal 5. Men den är otäck. Och jättespännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar