onsdag 29 februari 2012

Call me Snake...


Allt beror på vilken typ av humor man har. Såg Flykten från New York igår, och inser att den säkert var tänkt som action, inte som actionkomedi som jag påstod. Det är jag som tycker att den är vanisnnigt rolig - en väsande Kurt Russel som är så tuff så att det bara inte finns, bilen med kristallkronorna, den fege presidenten mm, mm. Lägg också märke till att alla tuffingarna röker. Det var andra tider det. Nu röker inte ens jag. Eftersom den gick på TV4Film så kommer den igen. Dessutom går Blåsningen på samma kanal. Underbar film och eftersom den är förlagd till 20-talet? /30-talet? känns den inte föråldrad. En riktig fullträff manusmässigt, duktiga skådespelare, bl a Paul Newman, fantastisk miljö och fantastiska kläder!
Måste nu sätta mig och betala räkningar. Det absolut tråkigaste jag vet. Tar nog en cappchino till och läser lite först. Återkommer om Feists Midkemia lite senare idag, ett äventyr som dessvärre snart är över och utläst för min del. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar